niedziela, 5 grudnia 2010

postheadericon Tydzień treningowy

Mogę śmiało powiedzieć, że zacząłem znów regularne treningi. Po listopadowym obijaniu się, gdzie zrobiłem 189km, najwyższy czas żeby wziąć się za siebie, jednak nie na "wariackich papierach" tylko spokojnie, metodycznie małymi krokami. Zdecydowałem się (zaryzykowałem) nie biegać "na zapas", jak to miałem w zwyczaju, czyli jak był luźny tydzień robiło się 180 - 200km, koniec z tym. W nowym sezonie, w każdym razie w treningu pod Wiedeń biegamy spokojnie i mądrze.

W tym tygodniu zrobiłem mało km, bo tylko 69 (5 treningów)

środa - cross 10km
czwartek: BC1 11km
piątek: BC1 10km + 10x20"/40"
sobota: cross 9km
niedziela: 18km


Prosta myśl treningowa i prosty schemat, bo co tu kombinować i wydziwiać, jak mamy grudzień. Najważniejszy jest tlen a następnie wytrzymałość, czyli spokojne biegania i crossy. Na początek pasywne, potem aktywne, dopiero po pewnym czasie "ciągi" i siła, której już nie mogę się doczekać. Oprócz tego oczywiście poświęcam sporo czasu na sprawność, siłę ogólną i stabilizację w domu, szczególnie bo zaczął mnie lekko swędzieć "kulszowy", ale jakoś sobie z nim poradziłem: The Stick Posture Curve


czyli dwa sprytne urządzenia, do masażu, które często pomagają mi zniwelować bolesności mięśni (www.thestick.pl) Stick, czyli "kijek" odpowiednio użyty pomaga rozmasować wiele grup mięśni, poczynając od brzuchatego łydki, przez dwugłowy, czworogłowy a na mięśniach karku kończąc. Posture Curve to nie co inne urządzenie, ale idealnie sprawdza się podczas bolesności pleców, czy nerwu kulszowego. Można zabierać je do biura i podczas siedzenia przy biurku ulokować urządzenie tak, by "masowało" plecy, lub po treningu można się na nim położyć i po kilku chwilach poczuć ustępujące napięcie mięśniowe. Szczerze mówiąc, taka zabawka może być doskonałym prezentem na święta. Warto spróbować :)

Mój profil na FACEBOOKU

Twój osobisty trener...

Szukasz pomocy w sprawach treningu biegowego?
Nie wiesz, jak zacząć, jak poprawić swoje rekordy życiowe, każdy trening staje się monotonny, nudny a czasy w kolejnych zawodach nie poprawiają się?

Może jesteś początkującym biegaczem i nie wiesz od czego zacząć?

Dobrze trafiłeś!
Napisz do mnie

TEST BIEGOWY

Jeżeli nie wiesz jak trenować, natłok informacji o strefach HR, HRmax, HRR, VO2max itp powoduje u Ciebie ból i zawroty głowy a sport tester wciąż piszczy i świeci podając co chwilę sprzeczne informacje, pomyśl nad wykonaniem profesjonalnego TESTU BIEGOWEGO mającego na celu dokładne wyznaczenie "zakresów treningowych" w oparciu o pomiar zakwaszenia i tętna.

Jestem do dyspozycji i czekam na kontakt!
z nimi współpracuję...