sobota, 12 listopada 2011

postheadericon Piłsudski byłby z was... "dumny"...

11 listopada zawsze kojarzyło mi się ze świętem, Świętem Niepodległości, historią naszego kraju, barwami narodowymi, paradami i bieganiem. Jest tak też i dziś, gdyż odkąd pracuję w GOSiRze to zamiast startować 11.11 w Jesiennym Biegu Niepodległości, współtworzę go i dopieszczam, by biegaczom startowało się jak najbardziej przyjaźnie w naszej wspólnej, niepodległościowej imprezie. Jednym c celi tego biegu, jest powrót do historii i w sposób biegowy, sportowy uczczenie tego jakże ważnego dla nas Polaków święta. To, co miało miejsce 11.11 i w okolicach tego dnia jednak przeszło moje najśmielsze oczekiwania... brak mi słów na niektóre wydarzenia i mogę śmiało powiedzieć, że Piłsudski byłby z "was dumny"... Będąc zaabsorbowany pracą przy biegu, do dziś szczątkowo dysponowałem wiedzą na temat tego, co się działo ale dziś po obejrzeniu sporej dawki informacji w TV, przeczytaniu wielu relacji na różnych portalach, serce mi się kraje i nie potrafię ogarnąć tego, jak zdebilizowało się społeczeństwo. Chyba mnie ma słowa zdebilizować się w słowniku, bo widzę podkreślenie na czerwono, ale takie słowo przychodzi mi na myśl, jako pierwsze. Zacznijmy od ...piłki nożnej. To, że nasze "orły" nie potrafią grać w piłkę, wiadomo od dawna, może się starają ale im nie wychodzi, nie wnikam, ale to co "pzpn" - nie wiem, jak mam ten skrót w najmniej delikatny sposób rozszyfrować - zrobiło, nie mieści mi się w mojej 31 letniej głowie... Drużyna narodowa gra z logiem jakieś organizacji, zamiast z herbem narodowym, orłem, godłem, które jest świętym symbolem, za który ludzie oddawali życie, symbolem mówiącym o przynależności narodowej. Sam często startuję z orzełkiem na piersi biorąc udział w międzynarodowych imprezach, nie zawsze, ale zazwyczaj. Nie mogę pojąć jak ludzie typu Grzegorz Lato, piłkarz legenda mogły dopuścić do takiego sprofanowania stroju narodowego - reprezentacyjnego. Logo pzpn zamiast godła narodowego? ... Panie Lato, co ty ..... na to? ... Szkoda, że stroje narodowe nie zostały w całości obrendowane logotypami sponsorów, przecież wtedy byłoby więcej kasy dla związku... czyż nie? Dziwi mnie też reakcja piłkarzy, ale może ja myślę innymi kategoriami. Może skórokopacze bali się mówić głośno na ten temat, albo nie mieli jaj żeby się postawić, szczególnie że mecz był rozgrywany w bezpośredniej bliskości narodowego święta... Nie wiem, co o tym myśleć. Pewnie mają głęboko w poważaniu to, jaki kraj reprezentują i w jaki sposób się utożsamiają z barwami narodowymi. Szkoda słów... i brak odwagi moralnej i cywilnej, by się w tym temacie postawić, brak poszanowania historii i tradycji naszego kraju, w którym jeszcze nie tak dawno  barwy narodowe i orzeł w koronie były niszczone, zabraniane, za noszenie których groziła śmierć... Piłsudski byłby z "was dumny"... 
Kolejna "akcja" i Marsz Niepodległości w stolicy. Manifestacja i kontrmanifestacja. Przemarsz i blokada. Lewo i Prawo, poradnik walki z policją, przepis na koktajle Mołotowa, porady, jak uniknąć odpowiedzialności prawnej za popełnione czyny, jak dobrze zasłonić twarz, żeby nie dać się nagrać na monitoring, posiłki z Niemiec i innych krajów Europy... abo w tak patriotyczny sposób MANIFESTOWAĆ SWOJĄ PRZYNALEŻNOŚĆ NARODOWĄ W TYM DNIU!!! Czy za taki kraj walczyli nasi przodkowie? Czy ginęli za to by bandy zwyrodniałych idiotów, zakompleksionych debili w tym najważniejszym dla kraju święcie ganiali się po mieście z pałkami w rękach? Tak pokazuje się swój szacunek dla dziadów, ojców? Może to nowoczesny sposób rekonstrukcji dawnych wydarzeń, morze komuś popierdoliło się we łbach i myślą, że oni są ZA a tamci są PRZECIW i jak w latach walk o niepodległość muszą się bić, podpalać samochody, bić niewinnych ludzi i demolować miasto a po wszystkim przerzucać się przed telewizorem odpowiedzialnością?  Tak my tej naszej Polski nie zbudujemy.... nie tędy panowie i panie... Nie wiem, co o tym myśleć... Piłsudski byłby zapewne z was bardzo dumny, tak jak wasi ojcowie, którzy ginęli byście teraz mogli napierdalać się kamieniami w mieście świętując niepodległość naszej Ojczyzny. Przepraszam za te dwa wulgaryzmy, ale lekko się zbulwersowałem... 


"Polacy są narodem idiotów" - Józef Piłsudski

Mój profil na FACEBOOKU

Twój osobisty trener...

Szukasz pomocy w sprawach treningu biegowego?
Nie wiesz, jak zacząć, jak poprawić swoje rekordy życiowe, każdy trening staje się monotonny, nudny a czasy w kolejnych zawodach nie poprawiają się?

Może jesteś początkującym biegaczem i nie wiesz od czego zacząć?

Dobrze trafiłeś!
Napisz do mnie

TEST BIEGOWY

Jeżeli nie wiesz jak trenować, natłok informacji o strefach HR, HRmax, HRR, VO2max itp powoduje u Ciebie ból i zawroty głowy a sport tester wciąż piszczy i świeci podając co chwilę sprzeczne informacje, pomyśl nad wykonaniem profesjonalnego TESTU BIEGOWEGO mającego na celu dokładne wyznaczenie "zakresów treningowych" w oparciu o pomiar zakwaszenia i tętna.

Jestem do dyspozycji i czekam na kontakt!
z nimi współpracuję...