środa, 23 lutego 2011

postheadericon zróżnicowana siła biegowa

Od 2 tygodni zmieniłem trening siły biegowej. Zrezygnowałem z moich ulubionych podbiegów, 100, 200, 300, 400, 500 i dłuższych (rok temu były nawet kilometrowe) na rzecz zróżnicowanej siły biegowej, którą kiedyś mocno katowałem. Na pierwszy ogień poszedł skip A pod górkę. Nie jest może tego nie wiadomo ile, ale po kilku jednostkach czuję, że ten trening wchodzi w nogi i dobrze na mnie oddziałuje. Pierwszym treningiem skipowym, było 10x100m skipu A, kolejny to 8x125m a na wczorajszym już 8x150m. Oczywiście daleko mi do kolegi, który potrafił zrobić 10x300m wieloskoku pod górę, ale docelowym treningiem będzie 10x150m właśnie wieloskoku i właśnie pod górkę, co to znaczy i z czym to się je... spróbujcie sami. Ostrzegam, to kontuzjogenny i bardzo wymagający środek treningowy, przeznaczony dla osób z bogatym bagażem treningowym, ale jednocześnie skuteczny i dający niezłą petardę w nodze ;)
Jeżeli mówimy o sile, często stosowałem mnogość ćwiczeń, które zaczynały się od skipu A, przechodziły przez skip C, wyskok, defiladę na wieloskoku kończąc. Był to bardzo fajny zestaw ćwiczeń, dający również konkretne efekty.
Podsumowując... druga połówka w maratonie, to właśnie... siła.
 
 Wracając do siły... dostałem wczoraj maila od kolegi z Grunwaldu Poznań, czołowego polskiego biegacza na orientację, który udostępnił mi swoje dzienniczki treningowe i na ich podstawie napisałem swoją pracę magisterską pt. "Struktura i dynamika obciążeń treningowych w rocznym cyklu biegacza na orientację".
Mail był następujący:

Docelowo powinieneś mieć trening jaki dostałem kiedyś od Rutkowskiego…
10x400 m skip A z przejściem w 50m rytm + 50 trucht + 50 rytm…. No i powrót J ( na dodatek trafiło się w deszczu +5 stopni na reglach – coś na charakter )
Albo też raz było to samo tylko rozbite na 5x200 skipA/50/50/50 + 5x400 skipA/50/50/50 + 5x200 skipA/50/50/50

To były czasy J
Pozdrawiam
Banan
Jazda na maxa, bez trzymanki - ale to chyba najdelikatniejsze określenie na taki trening :) Przy okazji zapraszam serdecznie na blog Roberta, warto zapoznać się z charakterystyką dyscypliny, jaką jest bieg na orientację. Niektórzy myślą, że to spacerowanie po lesie z mapą i w ramach odpoczynku zrywanie jagód...

Mój profil na FACEBOOKU

Twój osobisty trener...

Szukasz pomocy w sprawach treningu biegowego?
Nie wiesz, jak zacząć, jak poprawić swoje rekordy życiowe, każdy trening staje się monotonny, nudny a czasy w kolejnych zawodach nie poprawiają się?

Może jesteś początkującym biegaczem i nie wiesz od czego zacząć?

Dobrze trafiłeś!
Napisz do mnie

TEST BIEGOWY

Jeżeli nie wiesz jak trenować, natłok informacji o strefach HR, HRmax, HRR, VO2max itp powoduje u Ciebie ból i zawroty głowy a sport tester wciąż piszczy i świeci podając co chwilę sprzeczne informacje, pomyśl nad wykonaniem profesjonalnego TESTU BIEGOWEGO mającego na celu dokładne wyznaczenie "zakresów treningowych" w oparciu o pomiar zakwaszenia i tętna.

Jestem do dyspozycji i czekam na kontakt!
z nimi współpracuję...