środa, 16 lutego 2011

postheadericon temperatura




Temperatura odczuwalna (ang. wind chill) określa, jakie odczucie termiczne wystąpi przy danych warunkach pogodowych. Wyliczana jest w zależności od przyjętego modelu na podstawie takich parametrów jak: temperatura powietrza, siła wiatru, wilgotność i opady.
(źródło Wikipedia.pl)

Co to dla nas biegaczy znaczy, mianowicie, że tym bardziej teraz, kiedy powróciła paskudna zimowa pogoda, termometr pokazuje - kilka lub kilkanaście kresek poniżej zera, a na dworze hula wiatr należy tym bardziej uważać, jak się ubrać i co biegać. Jak to sprawdzić, ja korzystam z serwisu www.pogodynka.pl, wpisuję nazwę miasta i patrzę co się dzieje...np. klikam Wejherowo i wyskakują mi następujące informacje: o godzinie 18:00 będzie - 8 stopni Celsjusza, ale temperatura odczuwalna wyniesie jedyne - 22,6 stopnia, będzie wiał wiatr z prędkością 7 m/s... czyli będzie zajebiście zimno... nie wiem, jak polecę ciągły, zastanawiam się nad opcja bieżni mechanicznej niestety... Wczoraj tak mnie wypizgało wiatrem, że dziś lekko czuję gardło a byłem naprawdę ciepło ubrany (tak mi się wydawało) bielizna ocieplająca, ciepły windstoperek, ortalionik z delikatną podszewką a na szyi chustka... a i tak było mi zimno. Nie ma co, niekiedy warto zmodyfikować trening niż narażać się na ewentualne przeziębienie, szczególnie że górne drogi oddechowe są najbardziej na nie narażone.

Mój profil na FACEBOOKU

Twój osobisty trener...

Szukasz pomocy w sprawach treningu biegowego?
Nie wiesz, jak zacząć, jak poprawić swoje rekordy życiowe, każdy trening staje się monotonny, nudny a czasy w kolejnych zawodach nie poprawiają się?

Może jesteś początkującym biegaczem i nie wiesz od czego zacząć?

Dobrze trafiłeś!
Napisz do mnie

TEST BIEGOWY

Jeżeli nie wiesz jak trenować, natłok informacji o strefach HR, HRmax, HRR, VO2max itp powoduje u Ciebie ból i zawroty głowy a sport tester wciąż piszczy i świeci podając co chwilę sprzeczne informacje, pomyśl nad wykonaniem profesjonalnego TESTU BIEGOWEGO mającego na celu dokładne wyznaczenie "zakresów treningowych" w oparciu o pomiar zakwaszenia i tętna.

Jestem do dyspozycji i czekam na kontakt!
z nimi współpracuję...